page-heading

Klantenservice


Hier vind je alle informatie die je nodig hebt voor, tijdens of na je bestelling.

Bestellen

De meeste bestellingen worden geplaatst via de website van Lavista Relatiegeschenken. Daarnaast is het ook mogelijk om via andere kanalen een bestelling door te geven.

Via de website

Bij Lavista Relatiegeschenken bestel je eenvoudig en snel via de website in de volgende stappen:

  1. Kies jouw favoriete product met het juiste aantal, kleur, opdruk, en meer.
  2. Upload je ontwerp bestanden (dit kan ook na betaling via e-mail/WeTransfer) of maak gebruik van onze Online Ontwerptool (als die beschikbaar is).
  3. Voeg jouw geselecteerde artikelen toe aan de winkelwagen. Of klik op 'Gratis offerte' en ontvang direct een vrijblijvende offerte via e-mail.
  4. Betaal eenvoudig en veilig in jouw vertrouwde betaalomgeving, zoals Apple Pay, iDeal of Bancontact. Of kies voor betaling achteraf.
  5. Ontvang jouw bestelde artikelen binnen de aangegeven levertijd!

Via andere kanalen

Het is daarnaast ook mogelijk om een bestelling per e-mail, via internet of telefonisch door te geven.

Digitaal aanleveren

Het digitaal aanleveren van ontwerpbestanden vereist aanleverspecificaties. Bestanden kunnen in vector (AI, EPS of PDF) worden aangeleverd. Voor full-color bedrukking zijn rasterafbeeldingen, zoals JPG, PNG of TIFF, ook acceptabel. Lettertypen dienen meegezonden te worden of omgezet in lettercontouren. Bestanden dienen opgemaakt te zijn in CMYK-kleuren. Je kunt ook voor een PMS-druk kiezen in specifieke PMS-kleuren afkomstig van de Pantone kleurenwaaier. Aanleveren kan via upload bij bestelling of offerte, zelf ontwerpen met de Online Editor of via e-mail. Bestanden boven 5 MB worden best via WeTransfer verstuurd naar verkoop@lavista.nl.

Druktechnieken

Bij Lavista Relatiegeschenken bieden we diverse druktechnieken aan, waaronder zeefdruk, borduring en lasergravering. De keuze van de druktechniek hangt af van het specifieke product en het materiaal. Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar de pagina over druktechnieken.

Betalen

Bij Lavista Relatiegeschenken zorgen we ervoor dat je bestelling altijd veilig en betrouwbaar geplaatst en betaald kan worden via onze website. Door gebruik te maken van beveiligde SSL-procedures en jouw vertrouwde online bankomgeving, kun je met onder andere iDEAL, Apple Pay en Bancontact veilig afrekenen.

Daarnaast bieden we je de mogelijkheid om achteraf te betalen, bijvoorbeeld via bankoverschrijving. Je ontvangt een factuur en een betaallink via e-mail. De bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van de betaling.

Verzending

Bij jouw bestelling kun je aangeven of je de artikelen wilt laten bezorgen of dat je ze zelf komt ophalen. Het door jou opgegeven afleveradres wordt gebruikt als bezorgadres. Het is eventueel ook mogelijk om op locatie van een evenement of beurs te bezorgen.

Verzendkosten

Voor bijna alle artikelen rekenen we geen verzendkosten, tenzij anders vermeld op de productpagina. De eventueel aangegeven verzendkosten gelden voor de Benelux en zijn exclusief BTW.

Levertijd

De levertijd staat vermeld op elke productpagina als richtlijn. Indien de levertijd afwijkt, nemen we contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Spoedleveringen

We bieden veel producten aan die met spoed geleverd kunnen worden. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Vervoerders

We werken samen met diverse vervoerders, waaronder DHL, PostNL, FedEx en UPS.

Afhalen

Je hebt ook de optie om je artikelen af te halen. Afhalen is mogelijk op afspraak op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Klachten & Retourneren

Klachten

Als je niet tevreden bent over je bestelling of onze diensten, horen we dat graag. Alleen op deze manier kunnen we samen naar een passende oplossing zoeken, omdat we streven naar het bieden van de beste service. Je kunt dit aan ons doorgeven via telefoon, e-mail of het contactformulier. Binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht ontvang je een inhoudelijke reactie van ons.

Retourvoorwaarden -en beleid

Gepersonaliseerde producten kunnen niet zonder geldige reden worden geretourneerd. Dit komt doordat ze speciaal volgens jouw specificaties zijn vervaardigd en niet opnieuw in ons assortiment kunnen worden opgenomen.

Heb je een klacht over de kwaliteit van het product of voldoet het niet aan de digitale drukproef? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Onbedrukte producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Dit is jouw bedenktijd, ook wel zichttermijn genoemd. Binnen deze periode kun je contact opnemen met jouw contactpersoon. Het aankoopbedrag wordt vervolgens binnen 30 dagen teruggestort.

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Check ons overzicht met de veelgestelde vragen voor antwoorden op veelvoorkomende zaken. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op per e-mail, via de chat, per WhatsApp of bel ons even op tel. +31(0)76-50 182 25.

Contact

Bij Lavista Relatiegeschenken zijn er diverse manieren om met onze klantenservice in contact te komen voor vragen, opmerkingen, offertes of bestellingen.

  1. Telefoon: We zijn elke werkdag bereikbaar tussen 08.30 en 17.30 uur op telefoonnummer 0344 - 745109.
  2. E-mail: Je kunt ons altijd een e-mail sturen; we zullen zo snel mogelijk reageren. Gebruik het contactformulier of stuur een e-mail naar verkoop@lavista.nl
  3. Via WhatsApp: Tijdens werkdagen reageren wij doorgaans binnen een uur.
  4. Per chat: Ook op de chat kun je van ons binnen een uur reactie verwachten.

    Bert
    10
    "Zeer correcte opvolging van de bestelling. - Voor een sportwedstrijd geschenkjes besteld voor de deelnemers. Dadelijk was er een correcte communicatie. Dat was een fijne ervaring ! De bestelde geschenkjes werden op de afgesproken dag geleverd."
    Edward
    10
    "Goed voor mekaar - Artikelen en prijzen goed in balans. Snel en volgens afspraak geleverd. We zijn er bij mee."
    Rogier
    10
    "Snelle levering, behulpzaam en je wordt goed op de hoogte gehouden - Uitstekende ervaring gehad met Boukje en het team van Lavista.Vooral de behulpzaamheid en de informatieverstrekking over de lopende order is een groot pluspunt.Voor de begrafenis van mijn vader hadden wij het idee om sleutelhangers te laten bedrukken. Dit moest op zeer korte termijn gebeuren en het team van Lavista heeft dit voor ons kunnen realiseren om nét even dat stapje extra te zetten. Onwijs bedankt!"